Weer een update! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Valerie Zijdenbos - WaarBenJij.nu Weer een update! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Valerie Zijdenbos - WaarBenJij.nu

Weer een update!

Blijf op de hoogte en volg Valerie

03 November 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik zei vorige keer dat het hier zomer wordt maar goed in Afrika kan alles en zo regent het vandaag. Het lijkt het Nederlandse weer vandaag wel. Ondertussen hebben we ook een uurtje tijdsverschil met Nederland. Dat heb ik geweten want ik stond vorige week zondagochtend klaar om te gaan sporten om 9:00 uur terwijl de rest in de veronderstelling was dat het pas 8 uur was haha.

Stage gaat goed! Ik ben nog steeds elke dag blij dat dit m'n stagebedrijf is. Ik ben nu druk bezig samen met David om m'n eigen concept te realiseren en zoals het plan nu is, is dit voordat ik ga helemaal af en gerealiseerd.

Afgelopen tijd heb ik weer een hoop gedaan en ik zal proberen wat dingen kort te vertellen.

Allereerst shark cage diving! Oh my god wat was dat spannend. Ik ging samen met Joris, Stijn, Nick en Lot op zondagmorgen om half 7 richting Gansbaai. Daar kregen we ontbijt en een briefing met dingen die we vooral wel en niet moesten doen. Ik hoefde niet perse als eerste, beter gezegd: ik wilde totaal niet als eerste. Maar de man zei: oh jullie zijn met z'n vijven? Fine, you are group 1. En jawel we waren dus groep 1. Na even varen stopten we midden op zee. Terwijl de haaien met een vissenkop en bloed gelokt werden, moesten wij snel onze wetsuits aan. Op een gegeven moment was de haai in de buurt, toen moesten we snel de kooi in. De kooi ging dicht en toen gingen ze de vissenkop continue langs de kooi slepen. Elke keer als de haai dichtbij was, riepen ze: DOWN! en dan ging je onder water om de haai voorbij te zien zwemmen. Het was echt heel vet om deze bijzondere beesten van zo dichtbij te zien.

Ondertussen zijn papa, mama en Gau alweer in Nederland, de tijd vliegt voorbij. Het was een top week! Ik heb ze laten zien waar en met wie ik hier woon. Ik heb ze m'n stage laten zien en we hebben ontzettend veel leuke dingen gedaan.
Zondag's zijn we naar Spier gegaan. Daar hebben we heerlijk ontbeten en daarna een segway tour gedaan door de wijnlanden. Na de segway tour zijn we doorgereden naar Muizenberg, daar staan schattige gekleurde huisjes aan het strand.
Op maandag heb ik m'n stage laten zien en hebben we daar ook heerlijk ontbeten. Ik ging maandag en dinsdag gewoon aan het werk en had de gekregen pepernoten en stroopwafels uitgedeeld op kantoor. Ze wisten niet wat ze mee maakten. Ze vonden het allemaal zo lekker. Toen ik aan een iemand had laten proeven, kwam iedereen natuurlijk. Ik heb moeten beloven dat ik wat naar ze opstuur als ik weer in Nederland ben. 's Avonds hebben we bij Mama Africa gegeten, echt zuid-Afrikaans zoals struisvogel, kudu en krokodil.
Woensdagochtend om 6:15 gingen we op safari! Het was zo ontzettend leuk. Heerlijk weer en we hebben heel veel beesten gezien.
Donderdag's stond Cape Point en Boulders beach op de planning. We hebben de pinguïns op het strand bekeken en reden daarna door naar Cape point. Op de weg naar Cape point kwamen we nog struisvogels en bavianen tegen op en langs de weg! De terugweg hebben we via chapmean's peak drive gereden, een van de mooiste zeewegen ter wereld.
Natuurlijk niet te missen gingen we vrijdag walvissen kijken in Hermanus. We zaten op de boot en we waren vrij lang aan het varen. Ik hoorde ze overleggen met andere boten dat ze de walvissen niet konden vinden. Ik kreeg een beetje stress, het zou toch niet waar zijn dat ik deze ene keer dat ik papa, mama en Gauthier meeneem we geen walvissen gaan zien..
Maar nee gelukkig op een gegeven moment hadden we er een gevonden en al snel nog meer. De walvissen waren heel nieuwsgierig en vonden onze boot maar al te leuk. Ze kwamen echt zo ontzettend dichtbij, op een gegeven moment had ik ze kunnen aanraken als ik m'n hand uit de boot gedaan had want ze zwommen onder de boot door.
Zaterdag hebben we nog heerlijk ontbeten met z'n vieren en daarna zijn papa, mama en gau weer richting het vliegveld gegaan. Na 26 uur vertraging waren ze gelukkig weer veilig thuis.

Afgelopen weekend ben ik met Jody naar de Volvo Ocean race geweest. Echt gaaf, we hopen zo dat de boten aankomen als we vrij zijn van stage. Nu is de ocean race village nog niet helemaal af, wat wel te verwachten is in Afrika. Verder hebben we daar nog een testdrive gedaan in een auto die zichzelf achteruit inparkeert. De man in de auto bij ons zei dat dit gemaakt is voor vrouwen die niet kunnen inparkeren.. Juist ja.. we voelden ons niet aangesproken. We zijn niet overtuigd van dat dit zoveel makkelijker is maar wel een leuke ervaring.

Verder heb ik gisteren samen met Danielle, Jody, Martijn en z'n nieuwe huisgenoten Lions Head beklommen. Het was een fixe klim en de warmte maakte het niet veel makkelijker, maar we did it en de zonsondergang was ontzettend mooi.

Voor nu was dit het weer even! Ik doe nog veel meer maar het is echt te veel om alles te typen..

Kaapstad is prachtig en ik geniet!
Veel liefs naar Nederland

  • 04 November 2014 - 11:03

    OPI:

    Lieve Valerie,

    OPI heeft genoten van jouw nieuwe blog-verhaal met al die geweldige gebeurtenissen als:
    cage diving, pepernoten festijn, safari, pinguïns bekijken, the drive naar/langs chapmean's
    peak en die geweldige dia serie; dan begrijp je het als lezer ook beter.
    Leuk hè, dat jouw ouders & gau daar bij jou zijn geweest, dan kunnen jullie later er fijn over
    praten in Nederland.
    Succes met werk en studie. Have fun there.
    Groetjes, liefs. OPI & ANTOINETTE.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Stage in Kaapstad

-

Recente Reisverslagen:

24 November 2014

Over iets meer dan 3 weken weer in Nederland

03 November 2014

Weer een update!

09 Oktober 2014

Afrikaanse leven

23 September 2014

Een maand in Kaapstad!

09 September 2014

De tijd vliegt!
Valerie

Actief sinds 21 Juni 2014
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 3957

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 12 Januari 2015

Stage in Kaapstad

21 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: