Een maand in Kaapstad! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Valerie Zijdenbos - WaarBenJij.nu Een maand in Kaapstad! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Valerie Zijdenbos - WaarBenJij.nu

Een maand in Kaapstad!

Door: Valerie

Blijf op de hoogte en volg Valerie

23 September 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Jaaaa het is echt zo, ik ben al een maand in Kaapstad! Het voelt nog steeds als een van de beste keuzes die ik ooit heb gemaakt, om hierheen te gaan.

Ik zal allereerst een update geven van hoe het op stage is, want wauw wat is Truth Coffee een gaaf bedrijf. Ik heb de afgelopen weken verre weg van stil gezeten, ik leer zo ontzettend veel. David m'n stagebegeleider is ongeveer altijd druk en neemt me overal mee naar toe. Zo was ik laatst naar de eerste 3d print winkel in Zuid-Afrika mee geweest, heel interessant. Ik kreeg daar een hele rondleiding en alles werd aan me uitgelegd.
Binnen Truth krijg ik veel verantwoordelijkheid en m'n eigen projecten om uit te werken, m'n input wordt echt gewaardeerd.
Toch blijft het wennen dat geen een dag te voorspellen is bij Truth. Een leuk voorbeeld daarvan is, is dat David vorige week dinsdag zei: Val ik ben vanaf donderdag tot en met zondag in Johannesburg, maandag gaan we weer hard aan de bak. Ik mocht de dagen die kwamen aan school werken en vroeg weekend nemen. Ik was druk aan het werk toen David opeens donderdagmiddag op kantoor stond en iedereen naar hem keek: je was toch naar Johannesburg? Maar David had z'n plannen gewijzigd en bleef toch in Kaapstad.
Een ander voorbeeld was gisteren, opeens viel namelijk de stroom uit. Op zich is dat niet gek want dat kan overal natuurlijk gebeuren maar het kantoor liep ook vol met rook. Na een paar minuten bedacht iedereen dat het toch niet zo gezond was om te blijven zitten en dus gingen we met z'n allen naar buiten. Er was namelijk een brandje ontstaan in de roostermachine tijdens het branden van de koffiebonen (het roosteren van koffiebonen gebeurt namelijk in de koffiezaak). Na ongeveer 15 minuten was alles weer opgelost en was de rook weg dus konden we weer aan het werk.

Verder heb ik nog een hoop leuke dingen gedaan afgelopen tijd!
Ik ben naar een voetbalwedstrijd van bafana bafana geweest in het olympisch stadion, echt een geweldige sfeer en die afrikanen vonden het wel leuk dat Fenna en ik er waren want we hadden nogal wat bekijks.

Afgelopen weekend ben ik met de meiden naar Hermanus geweest, een dorpje zo'n 150 kilometer verderop. We hadden een prachtig hotel geboekt dus we keken er naar uit! Het voelde echt alsof we een weekendje op vakantie mochten terwijl we hier in principe soms het idee hebben dat we hier de hele tijd op vakantie zijn.
Hermanus is een klein schattig dorpje waar de walvissen en haaien vanaf de kant te zien zijn. Ongelooflijk mooi hoe je dat kunt zien. Toch waren we niet helemaal tevreden daarmee dus boekten we voor de zondag een boottocht. We kwamen aan bij het punt waar de boot vertrok en we kregen allemaal reddingsvesten aan. Daarna een uitleg over de walvissen en andere dieren in de zee. Na ongeveer 20 minuten mochten we de boot op en daar gingen we dan, met onwijs veel snelheid de zee op. Na ongeveer een kwartier varen zagen we de eerste walvis al, het viel in het begin een beetje tegen omdat voor mijn gevoel die beesten nooit dichtbij genoeg komen. Maar wauw na een paar minuten lagen er drie grote walvissen ontzettend dichtbij onze boot. Ik vind het echt prachtige beesten.
Verder zijn we dit weekend lekker uiteten geweest en hebben we het nachtleven van Hermanus geproefd.

Morgen is het hier Heritage Day en daarom heb ik met Truth Coffee een teamuitje, we gaan namelijk paintballen met z'n allen en daarna braaien (afrikaans bbq'en).
Van het weekend staat de rugby wedstrijd op de planning, daar ben ik ook heel benieuwd naar. Verder eigenlijk niet zoveel plannen maar goed dat kan hier met de minuut veranderen.

Veel liefs vanuit Zuid-Afrika!

  • 23 September 2014 - 20:21

    Babette:

    Val,

    Wat super leuk om je verhaal te lezen en wat een avonturen maak je mee! Fijn dat alles zo goed gaat en jaloers dat je zoveel leuke dingen doet!

    Geniet er heel erg van, tijd vliegt echt voorbij inderdaad!
    Liefs
    Babet

  • 23 September 2014 - 20:54

    Lies:

    Hihihi,...zo grappig dat je schrijft,..nou verder eigenlijk niet zoveel plannen. :)) Hhhh en kijk dan eens wat je allemaal doet en gedaan hebt.
    Geniet ervan!
    Liefs, dikke kus!
    Tante Lies

  • 02 Oktober 2014 - 12:44

    Opi:


    Lieve Valerie,
    Heb met veel interesse al die leuke foto's van je en van Hotel Hermanus etc. bekeken.
    Jouw nieuwe verslag over koffie en steeds wijzigende programma's goed gelezen. Juist al die
    veranderingen houden de spanning erin !
    Opi begrijpt uit alles, dat je het best naar je zin hebt daarin Cape Town.
    Have fun and good study there. Ben benieuwd naar nieuwer nieuws. Groetjes, liefs. OPI.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Stage in Kaapstad

-

Recente Reisverslagen:

24 November 2014

Over iets meer dan 3 weken weer in Nederland

03 November 2014

Weer een update!

09 Oktober 2014

Afrikaanse leven

23 September 2014

Een maand in Kaapstad!

09 September 2014

De tijd vliegt!
Valerie

Actief sinds 21 Juni 2014
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 3958

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 12 Januari 2015

Stage in Kaapstad

21 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: