De tijd vliegt! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Valerie Zijdenbos - WaarBenJij.nu De tijd vliegt! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Valerie Zijdenbos - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!

Door: Valerie

Blijf op de hoogte en volg Valerie

09 September 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De tijd vliegt, wat is het hier gaaf!
In de afgelopen weken heb ik van alles gedaan en ik zal wat dingen vertellen.

Allereerst heb ik nieuwe huisgenootjes, jeeh!! Een echt meidenhuis met twee Nederlandse meisjes, Martine en Lotte en een Duits meisje Astrid. In korte tijd leer je hier zoveel mensen kennen, echt leuk.

Afgelopen week was de eerste borrel voor alle studenten die hier in Kaapstad zitten (en dat zijn er een hoop). Ik leerde daar vriendinnetjes van Martine en Lotte kennen, Jody en Danielle. Sindsdien doen we eigenlijk een hoop/alles met z'n 5en en het is ontzettend gezellig.

Afgelopen weekend was een weekend met mooie feestjes waar we erg van genoten hebben!
Zondagmiddag zijn we naar Mzolis geweest, een township 'restaurant'. Het is hier de bedoeling dat je (extra) vlees bestelt en dit uitdeelt aan de mensen die in de township wonen. Een geweldige ervaring hoe je je vlees uitkiest, dat gebraaid wordt, je dat weer ophaalt en daarna gaat eten, drinken en dansen met iedereen die daar is.
Daarna hebben we het overgebleven vlees weggegeven op straat, we zeiden tegen de kinderen op straat dat ze ons vlees mochten pakken, en binnen no time was al het vlees op. Bijzonder hoe blij ze met dit vlees waren, bijna niet voor te stellen.

Ohja zaterdag regende het helaas dus ben ik met Fenna naar het see aquarium geweest. Het was niet zo heel bijzonder totdat we opeens heel veel lawaai hoorden en de pinguins waren ontsnapt. Overal liepen pinguins. Het was een grappig gezicht hoe de pinguins weer gevangen werden.

Verder ben ik de afgelopen weken naar de Cheetah Outreach geweest. Hier kun je Cheetah's aaien waardoor je meebetaalt aan het project dat ze aan het ontwikkelen zijn om het neerschieten van cheetah's tegen te gaan.

Verder ben ik hier natuurlijk voor m'n stage. Ik werk nog steeds met ontzettend veel plezier elke dag bij Truth. Het is zo'n gaaf bedrijf en ik krijg continue nieuwe uitdagingen, leer nieuwe dingen en iedereen is echt een soort familie.

Komende tijd ga ik ook van alles doen, morgenavond gaan Fenna en ik naar een voetbal wedstrijd in het Olympisch Stadion hier. Ook staat er een rugby wedstrijd gepland einde van de maand, dat schijnt echt een geweldig feestje te zijn (na) zo'n wedstrijd. Volgend weekend ga ik een weekend naar Hermanus. Hermanus is een dorp aan de zee waar nu, tijdens het walvissen- en haaienseizoen, de walvissen en haaien te zien zijn vanaf de kant.

Ik heb mooie dingen op de planning staan en laat snel weer wat horen!
Liefs vanuit Zuid-Afrika










  • 09 September 2014 - 20:36

    Ilse:

    Weer super om te lezen Val!
    We zeggen het al een tijdje, maar volgende week gaan we echt echt skypen!!
    XX uit Tilburg met gestoorde huisgenoten

  • 09 September 2014 - 21:22

    Linda:

    Heerlijk om jouw verhalen te lezen. Veel plezier daar!

  • 10 September 2014 - 16:45

    Annemiek:

    Hoi mopje,

    Wat kun je het leuk beschrijven, we zitten hier te kwijlen :-)
    Geniet maar lekker daar, zullen wij wel werken hahahahaha.
    Benieuwd naar de fotoos.

    Dikke kus,
    Mama, Papa en Gau

  • 10 September 2014 - 16:46

    Annemiek:

    ohhhhh, ik zie dat je al fotoos gepaatst hebt....gaaf zeg wat een andere wereld.

  • 10 September 2014 - 18:12

    Lies:

    Lieve Val,

    Wat gaaf om te zien en te lezen Val! Maar heb je nou al zo'n katje voor Fynn en mij geregeld? Hhh. Zou wat zijn man ;)) Wel balen voor je hoor, dat je je zo aan het vervelen bent. Woehaha. Nee meissie,..ik ben trots op je hoe je 't allemaal doet! Geniet ervan en veel suc6 en plezier! Xx
    Tante Lies :)

  • 11 September 2014 - 11:27

    OPI:

    Lieve Valerie,
    Opi is het met al die andere schrijvers hartstikke eens, dat jij on een geweldig verhaal laat weten.
    Beetje jaloers zijn wij wel op jou.
    Ben gisteravond even bij jouw ouders aangewaaid, want Opi was 07/09 toch nog vergeten, ter-
    wijl wij er Zaterdag nog over hadden gesproken. Maar gelukkig kreeg Opi een 'brainwave" zodat
    dat hij weer bij de tijd kwam. Was heel leuk in Woerden, waar Gauthier ons heeft binnen gelaten
    als een soort commiissie van ontvangst. Later kwamen PA en MA weer thuis en hebben we weer
    van alles kunnen bepraten; gezellig hoor. Het lijkt op jouw verhaal met al die nieuwe vriendinnen.
    Wordt er naas feesten en partijen ook nog iets aan studie gedaan, daar ?
    OPI & ANTOINETTE blijven benieuwd daarnaar.
    Groetjes, liefs van ons beiden. Houd je haaks en have fun. OPI.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Stage in Kaapstad

-

Recente Reisverslagen:

24 November 2014

Over iets meer dan 3 weken weer in Nederland

03 November 2014

Weer een update!

09 Oktober 2014

Afrikaanse leven

23 September 2014

Een maand in Kaapstad!

09 September 2014

De tijd vliegt!
Valerie

Actief sinds 21 Juni 2014
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 3951

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 12 Januari 2015

Stage in Kaapstad

21 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: