Eerste week in Kaapstad! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Valerie Zijdenbos - WaarBenJij.nu Eerste week in Kaapstad! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Valerie Zijdenbos - WaarBenJij.nu

Eerste week in Kaapstad!

Door: Valerie

Blijf op de hoogte en volg Valerie

27 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste week in Kaapstad zit er bijna op! Ik kan me bijna niet voorstellen dat er pas een week voorbij is.
Even terug naar een week geleden, toen ik m'n ouders, broertje, tante en vriendinnen gedag zei om voor de komende maanden naar Kaapstad te gaan.

Na gegeten te hebben op Schiphol, was het toch echt tijd om iedereen gedag te zeggen en naar m'n gate toe te gaan. Ik had natuurlijk kunnen weten, dat het een groot huilfeest zou zijn, want als een iemand begint te huilen, dan moet ik ook. En ja hoor binnen no time stonden we bijna met z'n allen te huilen.
Nadat ik toch echt afscheid genomen had, ging ik het vliegtuig in.
Ik zat vanaf Amsterdam naar Dubai naast een Nederlandse vrouw die onderweg was naar Kenia, van Dubai naar Cape Town zat ik naast een Zuid-Afrikaanse man, Pierre, die heel erg van kletsen hield. De tijd vloog letterlijk en figuurlijk voorbij ;-) en voordat ik uit het vliegtuig ging voeg Pierre of ik nog een keer wilde komen braaien bij hem en z'n familie thuis. Ik heb z'n kaartje gekregen dus als het echt zomer is hier zal ik dat wellicht is gaan doen.

Toen ik aankwam bij m'n kamer was Rachel thuis, op dit moment m'n enige huisgenootje. Vanaf 1 september komen er drie nieuwe meiden. Op het terrein van de appartementen zijn twee zwembaden, twee restaurants, een pub en een lobby/receptie voor alle vragen die ik eventueel zou hebben. Het is echt een studentenplek.

Vrijdag's ging ik even m'n gezicht laten zien bij Truth Coffee (http://www.truthcoffee.com), m'n stagebedrijf, althans dat dacht ik. David was verrast maar blij dat ik er nu al was. Hij was druk, zoals altijd, maar zorgde dat ik lunch en koffie kreeg en moest even op hem wachten. Hij vroeg of ik in de middag vrij was zo ja, dan zou ik gelijk meegaan naar een meeting. Ik was om 15:30 weer terug bij Truth Coffee en ging met hem in de auto naar de Universiteit van Kaapstad voor een presentatie. Onderweg klapte een van de achterdeuren open van de Jeep van David. Hier hebben ze alleen bijna geen vluchtstroken dus stoppen kon niet, het voelde als: welkom in Afrika. Hier lijkt alles soms wel mogelijk want we reden zeker een kwartier door met de klapperende deur.

Afgelopen weekend was het heerlijk weer, dus ben ik samen met Rachel naar Muizenberg gegaan, dé plek voor surfers. We hebben daar aan het strand geluncht. Daarna zijn we doorgereden naar de Tafelberg en zijn we die opgegaan.
Zondag hebben we heerlijk ontbeten en zijn we de hele dag gaan zonnen in Camps Bay.

Vanaf maandag ben ik officieel begonnen aan m'n stage en ik vind het echt ontzettend leuk! Het is een soort familie dat hier werkt, iedereen is zo vriendelijk. Ik word overal door David bij betrokken. Ik doe bijvoorbeeld elke ochtend mee met de 'coffee cupping' hierbij wordt getest wat de kwaliteit van de koffie is etc. Heel gaaf om mee te maken en ik leer er zo ontzettend veel van.

Ik laat snel weer wat horen en zal binnenkort wat foto's uploaden!








  • 27 Augustus 2014 - 20:00

    Linda :

    Lieve Valerie,

    Ben blij te lezen dat je het daar naar je zin hebt en dat het een en ander goed geregeld is.

    Heerlijk om jouw verhalen te mogen lezen.

    Werk ze, leer ze en en vooral ook veel plezier!
    Linda

  • 27 Augustus 2014 - 21:15

    Annemiek :

    Heeee mopje!

    Leuk om te lezen!!
    Alsof we er bij zijn

  • 27 Augustus 2014 - 21:16

    Ilse:

    Vooral lekker veel blijven vallie, want ik vind het super leuk om alles te lezen!

  • 02 September 2014 - 14:28

    OPI:

    Lieve Valerie OPI vindt het eeerrrrrruuuug leuk om met je te bloggen en dat nu naar Zuid-Afrika.
    Wat er nu reeds op jouw blog staat is a indrukwekkend.
    Hopelijk zie kans om ons nog meer leuke verhalen te laten weten.
    Hier alles O.K.. Tot de volgende keer !
    Groetjes, liefs van Opi & Antoinette.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Stage in Kaapstad

-

Recente Reisverslagen:

24 November 2014

Over iets meer dan 3 weken weer in Nederland

03 November 2014

Weer een update!

09 Oktober 2014

Afrikaanse leven

23 September 2014

Een maand in Kaapstad!

09 September 2014

De tijd vliegt!
Valerie

Actief sinds 21 Juni 2014
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 3955

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 12 Januari 2015

Stage in Kaapstad

21 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: